naslovnica imo edc info o portalu kontakt naslovnica o europskoj uniji institucije eu agencije eu-a pravo eu publikacije i dokumenti baze podataka eu hrvatska i eu
Audiovizualna politika
Borba protiv prijevara
Carinska politika
Ekonomska i monetarna unija
Energija
Informacijsko društvo
Kulturna politika
Ljudska prava
Obrazovanje, izobrazba i mladi
Poduzetništvo
Poljoprivredna politika
Pravosuđe i unutarnji poslovi
Prometna politika
Proračun
Proširenje EU
Razvoj
Regionalna politika
Ribarstvo i pomorska pitanja
Sigurnost hrane
Trgovinska politika
Tržišno natjecanje
Unutarnje tržište
Vanjski odnosi
Zajednička porezna politika
Zajednička vanjska i sigurnosna politika
Zapošljavanje i socijalna pitanja
Zaštita okoliša
Zaštita potrošača
Zdravstvo
Znanost i istraživanje
Naslovnica > EU u fokusu
Europska komisija smanjuje razlike u cijenama novih automobila u EU

Razlike u cijenama novih automobila među zemljama Europske unije u prošloj su godini smanjene zahvaljujući oštrijoj konkurenciji u 27-članom EU, objavila je u srijedu, 27. srpnja 2011., Europska komisija.

Realne cijene novih automobila prilagođene stopi inflacije smanjene su u 24 od 27 zemalja članica za ukupno 2,5 posto, objavila je Komisija u godišnjem izvješću.

Čini se da je silazni trend kod cijena automobila lani bio posebno naglašen okončanjem programa poticaja kupnje koje je uvelo nekoliko zemalja za vrijeme globalne recesije, objavila je EK.

"Lijepo je vidjeti da potrošači u Europi imaju koristi od konkurencije na tržištima novih automobila te da i dalje uživaju pogodnost znatnijeg pada cijena u realnom izrazu", kazao je europski povjerenik za tržišnu utakmicu Joaquin Almunia.

"Činjenica da su se razlike u cijenama dodatno smanjile pozitivan je pokazatelj prekogranične konkurencije".

Najizrazitiji pad cijena zabilježen je u istočnoj Europi, predvođenoj Slovačkom, s padom cijena od čak 17,4 posto. Slijede Bugarska i Slovenija, s padom cijena za 13,5 i 11,6 posto.

Među većim državama EU-a najizrazitiji pad cijena zabilježen u Velikoj Britaniji, od 3,7 posto. u Njemačkoj su cijene smanjene za 1,9 posto a u Francuskoj za 0,9 posto, objavila je EK.

Razlike u cijenama za neke modele automobila ostaju, međutim, velike između najjeftinijih i najskupljih zemalja EU-a. Tako je čak 44 posto razlika u cijeni za Fiat Grande Punto/Punto, razlika je 24,4 posto kod Volkswagenovog Golfa, dok za modele BMW 320D iznosi 8,7 posto.

"Također sam ugodno iznenađen što su prvi put u deset godina realne cijene širom EU-a za usluge popravka i održavanja vozila prestale rasti, što je znak da je taj sektor shvatio nova pravila igra", kazao je Almunia.

Nova pravila EU-a stupila su na snagu u lipnju 2010. s ciljem reforme tržišta tih usluga kako bi se suzbile prakse poput zlouporabe garantnih listova proizvođača.

Hina