naslovnica imo edc info o portalu kontakt naslovnica o europskoj uniji institucije eu agencije eu-a pravo eu publikacije i dokumenti baze podataka eu hrvatska i eu
Audiovizualna politika
Borba protiv prijevara
Carinska politika
Ekonomska i monetarna unija
Energija
Informacijsko društvo
Kulturna politika
Ljudska prava
Obrazovanje, izobrazba i mladi
Poduzetništvo
Poljoprivredna politika
Pravosuđe i unutarnji poslovi
Prometna politika
Proračun
Proširenje EU
Razvoj
Regionalna politika
Ribarstvo i pomorska pitanja
Sigurnost hrane
Trgovinska politika
Tržišno natjecanje
Unutarnje tržište
Vanjski odnosi
Zajednička porezna politika
Zajednička vanjska i sigurnosna politika
Zapošljavanje i socijalna pitanja
Zaštita okoliša
Zaštita potrošača
Zdravstvo
Znanost i istraživanje
Naslovnica > EU u fokusu
Online kupovina u EU udvostručena tijekom pet godina

Najnoviji rezultati studije 'Ponašanje potrošača u digitalnom okruženju' pokazali su kako se broj EU potrošača koji kupuje robu i usluge putem interneta udvostručio na 40 posto u 2010. u odnosu na 20 posto u 2010.  

Povećanje se uglavnom dogodilo u zemljama gdje je e-kupovina već i prije bila uobičajena, dok kupci iz južne i istočne Europe i dalje manje kupuju online. 

Prema najnovijim podacima Eurostata, udvostručio se broj kućanstva sa pristupom internetu tijekom zadnjih pet godina na 70 posto u 2010. Najveći broj kućanstva s pristupom internetu je u  Nizozemskoj 91 posto, a najmanji je u Bugarskoj 33 psoto. 

Bez obzira na povećanje online kupovine, većina potrošača se i dalje usmjerava na domaće tržište gdje samo 23 psoto prosječno kupuje od prodavača sa sjedištem u drugim europskim zemljama. Međutim postoje velike razlike između država članica EU: više od 90 posto malteških potrošača kupuju robu i usluge iz druge države članice, dok  manje od 10 posto poljskih potrošača kupuju u inozemstvu.   

Uglavnom potrošači putem interneta kupuju odjeću, robu i usluge vezane za putovanja a najmanje se kupuju računala i elektronička roba. 

Unatoč povećanju online kupaca studija je ustanovila da nije bilo povećanja online prodavača. Samo 14 posto europskih tvrtki prodaje robu ili usluge putem interneta. Međutim i ovdje postoje velike razlike između država članica. Dok više od 20 posto tvrtki u Irskoj, Danskoj, Belgiji, Nizozemskoj i Češkoj prodaju svoje proizvode putem interneta, online prodaja tvrtki u Bugarskoj, Grčkoj, Italiji i Slovačkoj je manja od 10 posto. 

Studija naglašava neke prednosti e-trgovine, uključujući niske troškove distribucije i smanjenje zagađivanja okoliša. S druge strane internet također olakšava potrošačima pristup robi ilegalnog sadržaja kao i distribuciju prodavačima.  

Studija zbog toga predlaže promjenu zakona kako bi potrošačima omogućilo jednostavniji pristup sadržaju i istovremeno smanjilo korištenje i pružanje ilegalnih sadržaja.

 

Više o tome:

Europski parlament: Online shopping in EU doubled over past 5 years