naslovnica imo edc info o portalu kontakt naslovnica o europskoj uniji institucije eu agencije eu-a pravo eu publikacije i dokumenti baze podataka eu hrvatska i eu
Audiovizualna politika
Borba protiv prijevara
Carinska politika
Ekonomska i monetarna unija
Energija
Informacijsko društvo
Kulturna politika
Ljudska prava
Obrazovanje, izobrazba i mladi
Poduzetništvo
Poljoprivredna politika
Pravosuđe i unutarnji poslovi
Prometna politika
Proračun
Proširenje EU
Razvoj
Regionalna politika
Ribarstvo i pomorska pitanja
Sigurnost hrane
Trgovinska politika
Tržišno natjecanje
Unutarnje tržište
Vanjski odnosi
Zajednička porezna politika
Zajednička vanjska i sigurnosna politika
Zapošljavanje i socijalna pitanja
Zaštita okoliša
Zaštita potrošača
Zdravstvo
Znanost i istraživanje
Naslovnica > EU u fokusu
EU: istraživanje o sigurnosti internetske kupovine

Europski potrošači koji kupuju putem interneta u drugim državama članicama EU-a ne trebaju strahovati da im roba neće biti isporučena, no problemi mogu nastati prilikom povrata robe i vraćanja novca, pokazuje novo europsko istraživanje, čiji su rezultati objavljeni u utorak 4. listopada u Bruxellesu.  

Tajni kupci ('mystery shoppers') Europske mreže udruženja potrošača koju podržava EU istražili su koliko je sigurna kupnja putem interneta iz drugih država članica. Njihovo izvješće 'State of the e-Union' temelji se na rezultatima 305 kupnji u 28 država. 

Izvješće pokazuje da je isporuka tako kupljene robe općenito pouzdana - isporučeno je bilo 94 posto narudžbi, a samo je jedan posto proizvoda bio neispravan. No kupci su imali više problema s povratom robe i vraćanjem novca u punom iznosu.  

Također, problema je bilo kod 60 posto internetskih stranica izabranih za testiranje, primjerice u isporuci robe, plaćanju i jezičnim opcijama, zbog čega one nisu primjerene za kupce iz drugih država članica. 

Istraživanje je potvrdilo ranije zaključke Europske komisije, koja će do kraja ove godine iznijeti svoje stajalište i akcijski plan o tome kako pomoći europskim potrošačima da najbolje iskoriste prilike koje pruža e-trgovina. 

'Za potrošače je važno da jednom kada naruče, isporuka proizvoda kupljenih putem interneta iz druge države članice EU-a bude pouzdana i da, kada stvari krenu krivo, imaju lak pristup učinkovitoj odšteti u cijeloj Europi', kazao je europski povjerenik za zdravlje i potrošače John Dalli. 

'I dalje postoje zapreke koje ograničavaju izbor potrošačima i potkopavaju povjerenje u unutarnje tržište. Odlučan sam nastaviti raditi kako bi ih uklonio', istaknuo je.(Hina)

 

Više o tome:

Europska komisija: Online shopping: cross-border deliveries found reliable but few traders sell abroad in the EU