naslovnica imo edc info o portalu kontakt naslovnica o europskoj uniji institucije eu agencije eu-a pravo eu publikacije i dokumenti baze podataka eu hrvatska i eu
Naslovnica > Hrvatska i EU > HR-EU: aktualno
Završava bilateralni screening za prometnu politiku

(HINA) - U četvrtak, 21. rujna zadnji je dan bilateralnog screening-a za poglavlje prometna politika, koje je vrlo opsežno i uključuje velik dio pravne stečevine.

Skupina od 80 stručnjaka u zadnja je četiri dana, koliko traje screening,  predstavila Europskoj komisiji razinu usklađenosti i planove za usklađivanje s pravnom stečevinom.

Zakonodavstvo Europske unije na području prometa ima za cilj unapređenja funkcioniranja unutarnjeg  tržišta podupiranjem djelotvornih, ekoloških te korisniku prihvatljivih usluga. Obuhvaća i tehničke i sigurnosne norme, socijalne standarde i liberalizaciju tržišta u kontekstu jedinstvenog europskog prometnog tržišta.


Najveći dio pitanja predstavnika Europske komisije odnosio se na jačanje administrativnih sposobnosti.


Hrvatska je najavila da će do kraja 2008. godine uvesti digitalne tahografe u nova vozila. U Europskoj uniji od svibnja ove godine postoji obveza da svi novi kamioni moraju imati digitalne tahografe.


Što se tiče željezničkog prometa, koje je u EU liberalizirano, u Hrvatskoj je u tijeku liberalizacija željezničkog sektora. Proces liberalizacije uključuje odvajanje pojedinih djelatnosti, što je već provedeno pa su od dosadašnjeg poduzeća Hrvatske željeznice (HŽ), nastala četiri nova - HŽ infrastruktura, HŽ prijevoz putnika, HŽ cargo i HŽ vuča vlakova. Željeznička infrastruktura je definirana kao opće dobro  u javnom vlasništvu, koja mora biti dostupna svim prijevoznicima koji zadovolje uvjete iz natječaja. Hrvatska se obvezala da će do kraja sljedeće godine uspostaviti regulatorno tijelo.


U pomorskom prometu, kada je u pitanju pristup tržištu najvažnije je pitanje kabotaže - prijevoz putnika i robe unutar jedne zemlje, koji po europskim direktivama mora biti dostupan svim brodovima koji plove pod zastavom bilo koje od zemalja članica EU-a. Hrvatska će vrlo vjerojatno tražiti prijelazna razdoblja kada je u pitanju kabotaža.


Hrvatska sa svoje strane već ulaže znatna financijska sredstva za obnovu flote, kako bi domaći brodari mogli spremni dočekati konkurenciju iz EU-a.