naslovnica imo edc info o portalu kontakt naslovnica o europskoj uniji institucije eu agencije eu-a pravo eu publikacije i dokumenti baze podataka eu hrvatska i eu
Naslovnica > EU u fokusu
Europski ministri raspravljali o 'Televiziji bez granica'

Europski ministri dogovorili su u ponedjeljak 13. studenog da će zadržati televizijsko oglašavanje na dosadašnjim razinama, te da prikriveno oglašavanje, tzv. 'product placement', neće biti dopušteno u informativnim i dječjim emisijama. Dogovor o reviziji europske direktive o 'Televiziji bez granica' postignut na sastanku Vijeća EU-a za obrazovanje, mlade i kulturu, predstavlja daljnji korak prema zaustavljanju komercijalizma u europskoj televizijskoj industriji. 


Finska ministrica za komunikacije Susanna Houvinen, koja je predsjedala sastankom, izjavila je kako maksimalna duljina reklamnih poruka ostaje i dalje 12 minuta u jednom satu premda se u pogledu broja poruka dopušta veća fleksibilnost. Informativne emisije i dječji programi reklamama će se moći prekidati tek nakon 30 minuta emitiranja. Povjerenica Europske komisija za informacijsko društvo i medije Viviane Reding istaknula je kako će se zahvaljujući revidiranim pravilima televizija u Uniji i dalje jasno razlikovati od komercijaliziranih američkih programa.  


Na sastanku Vijeća dogovoreno je i da televizijske kuće koje emitiraju program u drugim zemljama članicama EU-a trebaju surađivati s njihovim regulatornim tijelima kako bi se osiguralo poštivanje standarda zemlje domaćina. Također, proširen je i opseg direktive kako bi se regulirali novi oblici oglašavanja, poput oglašavanja putem Interneta i mobilnih telefona.   


 


Više o tome:

  • Vijeće EU: 2762nd Education, Youth and Culture Council meeting - Brussels, 13 and 14.11.2006
  • Finsko EU predsjedništvo: Education, Youth and Culture (EYC) Council on 13 and 14 November