naslovnica imo edc info o portalu kontakt naslovnica o europskoj uniji institucije eu agencije eu-a pravo eu publikacije i dokumenti baze podataka eu hrvatska i eu
Naslovnica > EU u fokusu
Ministri EU za kulturu ponovno o Televiziji bez granica

Ministri država članica Europske unije zaduženi za kulturu i medije na poziv njemačkog ministra Bernda Neumanna, čija država trenutno predsjedava EU, u ponedjeljak 12. i utorak 13. veljače nastavit će na neformalnom sastanku u Berlinu raspravu o reviziji direktive o Televiziji bez granica, najavljuje na svojoj web stranici njemačko predsjedništvo EU. 


Direktiva o televiziji bez granica iz 1989., koja je posljednji put revidirana 1997., zastarjela je i ne slijedi razvoj audiovizualnog sektora. Europska komisija je stoga u prosincu 2005. predložila njezinu reviziju, koja je usredotočena prije svega na promjene pravila oglašavanja. 


Ministri zemalja članica Europske unije dogovorili su se u studenom prošle godine da će zadržati televizijsko oglašavanje na dosadašnjim razinama te da prikriveno oglašavanje, tzv. product placement, neće biti dopušteno u informativnim i dječjim emisijama. Maksimalna duljina reklamnih poruka ostaje tako i dalje 12 minuta u jednom satu premda se u pogledu broja poruka dopušta veća fleksibilnost. Informativne emisije i dječji programi reklamama će se moći prekidati tek nakon 30 minuta emitiranja. 


Također, proširen je i opseg direktive kako bi se regulirali novi oblici oglašavanja, poput oglašavanja putem Interneta i mobilnih telefona.  


Dogovor zemalja članica Europski je parlament podupro u prvom čitanju u prosincu 2006., nakon čega se zakonski prijedlog ponovno danas vraća Vijeću EU-a. Pregovore bi vjerojatno u svibnju trebalo zaključiti njemačko predsjedništvo EU-a.  


Što se tiče kulture, ministri će razgovarati u utorka o promidžbi kulturnog sektora, a sudjelovat će i na svečanosti dodjele nagrada European Shooting Stars na Berlinskom filmskom festivalu. 


Hina

Više o tome:

Njemačko EU predsjedništvo: Informal Meeting of Ministers for Culture and the Media