naslovnica imo edc info o portalu kontakt naslovnica o europskoj uniji institucije eu agencije eu-a pravo eu publikacije i dokumenti baze podataka eu hrvatska i eu
Naslovnica > EU u fokusu
Potrošači ključni za poticanje rasta i zapošljavanja

Potrošačka politika jedna je od ključnih komponenti za poticanje konkurentnosti tržišta te generiranje gospodarskog rasta i novih radnih mjesta, kazala je europska povjerenica za potrošače Meglena Kuneva na summitu o rastu i zapošljavanju kojeg je u utorak 27. veljače u Bruxellesu organizirao institut Lisabonsko vijeće. 


Ona je političke čelnike EU-a pozvala da se pridruže njezinom nastojanju za redefiniranjem europske potrošačke politike i to na način da najučinkovitije pridonese dvama središnjim ciljevima - generiranju gospodarskog rasta i zapošljavanja te ponovnog povezivanja Europe s njezinim građanima. Na oblikovanju nove EU potrošačke strategije već se naveliko radi, s revizijom EU zakona o zaštiti potrošača pokrenutom početkom veljače, kazala je Kuneva. 


Kuneva će 13. ožujka u Strasbourgu predstaviti sveobuhvatnu strategiju usmjerenu na izmjenu EU potrošačke politike na način da bude u stanju suočiti se s novim izazovima - uključujući globalizirano tržište, liberalizirane usluge i tehnološku revoluciju Interneta i digitalne kupnje. 


Cilj je potrošače informirati te im pružiti mogućnost odlučivanja i izbora, i bolje cijene kroz sigurni pristup novim tržištima. Prema njezinim riječima, potrošači koji su u stanju slobodno i informirano birati predvodit će nastojanjem usmjerenim na razvoj tržišne učinkovitosti i inovativnosti.


"Na razini EU ne postoji dobro razvijena svijest o ključnoj ulozi potrošačke politike u generiranju dobiti i stvaranju novih radnih mjesta", kazala je Kuneva. "Potrošačka politika jednako je važna kao i politika o konkurentnosti tržišta da bi tržišta dobro funkcionirala. Konkurentni maloprodajni sektor ključan je za konkurentnost", dodala je. 


No, kako je rekla, na razini Europske unije do sada je učinjeno relativno malo. "Potrebno je osloboditi potencijal cjelovitog internog maloprodajnog tržišta. Doprinos potrošačkih mjera konkurentnosti često je krivo shvaćen: informirani potrošači u stanju su pojačati pritisak na konkurentnost", kazala je. 


"Tržišta koja su osjetljiva na potrebe potrošača ključna su za moderno gospodarstvo temeljeno na znanju. Potrošači su često izvor inspiracije za nove tehnologije te ključni pokretač inovacija. Uvjerenja sam da bi potrošačka politika trebala biti uključena u iduću verziju lisabonskih smjernica za rast i zapošljavanje", rekla je Kuneva. 


Hina


Više o tome:

Europska komisija: The LisbonCouncil 2007 Growth and Jobs Summit