naslovnica imo edc info o portalu kontakt naslovnica o europskoj uniji institucije eu agencije eu-a pravo eu publikacije i dokumenti baze podataka eu hrvatska i eu
Naslovnica > EU u fokusu
Novi pristup u podučavanju prirodnih znanosti

Ekspertna skupina, u izvješću kojega je u utorak 12. lipnja predstavila europskom povjereniku za istraživanje Janezu Potočniku i njegovom kolegi povjereniku za obrazovanje, obučavanje, kulturu i mladež Janu Figelu, pozvala je na uvođenje novog pristupa podučavanju prirodnih znanosti koji bi se radikalno razlikovao od tradicionalnih pedagoških metoda. 


Michel Rocard, bivši francuski premijer, član Europskog parlamenta i predsjedavatelj stručne skupine, predstavio je završno izvješće i preporuke od prije šest mjeseci. 


U izvješću je kao glavna zadaća navedena borba protiv opadanja interesa za prirodne studije među mladima.


Skupina smatra da bi promjena pedagoških metoda podučavanja mogla biti način povećavanja interesa za prirodne znanosti kod mladih. 'Učenje kroz istraživanje', tehnika kojom bi profesor slijedio učenika i vodio ga kroz istraživanje, stimuliralo bi vještine promatranja, maštu i mogućnost zaključivanja, kaže Komisija. 


Kapacitet Europe za inovacije i kakvoća istraživanja u EU ovisi o tome koji će izbor mladi u školama učiniti, a podaci pokazuju da malo učenika bira ključne prirodne predmete, stoji u izvješću. 


"Rocardovo izvješće iznosi vrlo jasne preporuke o smjeru koji je potreban za oživljavanje podučavanja u Europi", rekao je Potočnik.


"Te preporuke treba shvatiti ozbiljno - stimuliranje interesa među mladim Europljanima za prirodne znanosti i tehnologiju ključno je ako Europa želi imati budućnost utemeljenu na znanju", dodao je. 


Figel je pak kazao da "opadanje interesa za prirodno-tehnološke studije treba biti razlog za zabrinutost". 


"Privlačenje većeg broj mladih za znanost i tehnologiju - a posebno djevojaka - postalo je cilj na europskoj razini", kazao je Figel, istaknuvši kako na tome "treba još mnogo raditi".(Hina) 


 


Više o tome:

Europska komisija: New approach to science teaching needed in Europe, say experts