naslovnica imo edc info o portalu kontakt naslovnica o europskoj uniji institucije eu agencije eu-a pravo eu publikacije i dokumenti baze podataka eu hrvatska i eu
Naslovnica > EU u fokusu
EU jača interoperabilnost europskih željeznica

Europska komisija u srijedu 23. travnja je usvojila modifikaciju europske norme za signalizaciju i kontrolu brzine vlakova (ECTS), što jamči zajednički standard koji vlakovima omogućava prelazak nacionalnih granica i povećava sigurnost.  

Komisija ističe da će razvoj ETCS-a duž željezničkih prometnih koridora za teretni promet i za vlakove velike brzine znatno pridonijeti konkurentnosti europskih željeznica.

ETCS funkcionira prema jednostavnom načelu: računalo u lokomotivi dobiva informacije s terena, na temelju kojih samo izračunava maksimalno dopuštenu brzinu i automatski usporava vlak u slučaju potrebe. 

ETCS je sastavni dio Europskog sustava za upravljanje željezničkim prometom (ERTMS). 

Danas u EU postoji više od 20 različitih signalizacijskih sustava, a njihova inkompatibilnost je glavna tehnička prepreka za međunarodni promet. 

ERTMS je instrument za uspostavu integriranog i inteligentnog transportnog sustava u Europi. Korištenjem najsuvremenije tehnologije, ERTMS omogućava smanjenje transportnih troškova, te poboljšava točnost i sigurnost, ističe Komisija. 

ETCS je već operativan na 2.000 kilometara europskih pruga, a do 2012. trebao bi biti instaliran na 11.000 kilometara.  

Prema procjenama Komisije, ETCS će, uz donošenje drugih potrebnih mjera, omogućiti povećanje opsega željezničkog teretnog prometa duž određenih koridora za 55 posto, smanjiti trajanje putovanja za 20 posto i povećati pouzdanost za 26 posto. Sve to čini željeznicu atraktivnijim rješenjem za teretni promet, ističe Komisija.(Hina)

  

Više o tome:

Europska komisija: Commission facilitates interoperability for Europe's trains