naslovnica imo edc info o portalu kontakt naslovnica o europskoj uniji institucije eu agencije eu-a pravo eu publikacije i dokumenti baze podataka eu hrvatska i eu
Naslovnica > EU u fokusu
EU traži akcije na europskoj prometnoj mreži

Troškovi povezivanja europskih prometnica u paneuropsku prometnu mrežu porasli su za 16,8 posto od inicijalnih projekcija, a neke velike dionice zaostaju za rokovima, pokazalo je izvješće Europske unije objavljeno u utorak 6. svibnja. 

Integrirane transeuropske ceste i željeznice smatraju se vitalnima za rast jedinstvenog tržišta kao i za poticanje zapošljavanja i ekonomsku snagu. 

'Danas je vrlo jasno da veći dijelovi od 30 prioritetnih projekata neće biti završeni do 2015. ili čak 2020.', kaže izvješće Europske komisije o tome koliko se napredovalo od 2004. na povezivanju cesta, željeznica i vodenih putova. 

Međutim, neke ključne dionice su i dovršene, kao što je most Oresund između Švedske i Danske i brza željeznička pruga Madrid-Barcelona, kaže se u dokumentu, koji je predstavljen na neformalnom sastanku ministara prometa u Sloveniji u utorak. 

'Napori moraju biti održivi ali za neke prioritetne projekte i pojačani budući da su datumi dovršetka nekih velikih projekata pomaknuti u odnosu na prve rokove', kaže se u izvješću.

Europski povjerenik za promet Jacques Barrot rekao je da je takvo klizanje rokova neprihvatljivo budući da bi premještanje putnika i roba s cesta na željeznice pomoglo EU da ispuni svoje ciljeve što se tiče emisije ugljičnog dioksida, ključne za njezinu strategiju borbe protiv klimatskih promjena. 

'Opadanje investicija u Europi nije dobar znak', rekao je Barrot. 'Osamdesetih godina imali smo investicije u promet i infrastrukturu od 1,5 posto BDP-a, i pali smo na prosječno 0,5 posto'. 

'Ako ne postoje pravi koridori, javit će se problemi s premještanjem prometa s cesta na željeznicu', naglasio je. 

Zemlje članice prošle su godine tražile 11,5 milijardi eura od EU za pomoć prioritetnim projektima. Željeznički pravac između Berlina i Palerma bio je najskuplji s 5,1 milijardi europskog novca, a odmah nakon njega željeznička veza Lyona s mađarsko-ukrajinskom granicom.(Hina) 

 

Više o tome:

Slovensko EU predsjedništvo: Informal Transport Council: Meeting the EU's future mobility and environmental needs