naslovnica imo edc info o portalu kontakt naslovnica o europskoj uniji institucije eu agencije eu-a pravo eu publikacije i dokumenti baze podataka eu hrvatska i eu
Naslovnica > EU u fokusu
Europski industrijski lideri potiču interes učenika za matematiku i prirodne znanosti

Europski industrijski lideri pokrenuli su inicijativu za razvoj suradnje između škola i tvrtki kako bi se potpirio interes učenika za matematiku, prirodne znanosti i tehnologiju (MTS) i tako izbjegla nestašica inženjera u budućnosti. 

Predsjednik Europske komisije José Manuel Barroso, pozdravljajući inicijativu Europskog okruglog stola industrijalaca (ERT) je rekao kako Europa treba stručnije, kvalificiranije i motiviranije pojedince koji će pogurati tehnološku granicu kako bi se poboljšao gospodarski rast i zaposlenost. 

Opisujući znanja na području matematike, tehnologije i prirodnih znanosti kao pokretačku snagu europskih društava koja se sve više baziraju na znanju, Barroso je ukazao na potrebu da se prilagodi europski obrazovni i sustav usavršavanja kako bi posredovao ta znanja paralelno sa specifičnim tehničkim ili strukovnim kompetencijama.  

To se može napraviti, kako je kazao, samo kroz stalan dijalog između tvrtki i obrazovnog sustava kako bi se osiguralo da nastavni plan udovoljava potrebama poslodavaca, zaključio je Barroso. 

Potpredsjednik ERT-a i izvršni direktor Volvo Groupa Leif Johansson najavio je pak dugoročnu potporu kompanija-članica ERT-a školama, učiteljima i sveučilištima kako bi se promicala važnost obrazovanja na području matematike, tehnologije i prirodnih znanosti. 

Prema mišljenju Komisije, prirodoslovno obrazovanje je ključno za inovacije, s tim da u Bruxellesu očekuju da će do 2020. biti otvoreno oko 20 milijuna novih, visokokvalificiranih radnih mjesta. Prošle godine, stručna skupina u Europskoj komisiji preporučila je generalno ispitivanje prirodoslovnog obrazovanja u europskim školama kako bi se u cijelosti upregnuo potencijal i inspirirale buduće generacije studenata prirodnih znanosti. 

Grupa je pozvala na preorijentaciju s tradicionalne, uglavnom deduktivne nastavne pedagogije na metode utemeljene na istraživanju, kako bi se zaustavilo opadanje interesa mladih za prirodoslovne znanosti. 

 

Više o tome:

EurActiv: Industry leaders team up on science and maths education