naslovnica imo edc info o portalu kontakt naslovnica o europskoj uniji institucije eu agencije eu-a pravo eu publikacije i dokumenti baze podataka eu hrvatska i eu
Naslovnica > EU u fokusu
Bruxelles i Ljubljana pred dogovorom o kraćim vinjetama

Slovenija će pristati uvesti kraće vinjete za strane vozače u tranzitu i svoj prijedlog uskoro posredovati Europskoj komisiji, no Ljubljana i Bruxelles još se uvelike razilaze oko cijene, piše u petak 9. siječnja ljubljanski 'Dnevnik' pozivajući se na izvore u ministarstvu prometa.  

'Čini se da na obje strane postoji spremnost za dogovor. Stvari se odvijaju u smjeru koji će zacijelo omogućiti da se početkom veljače postigne dogovor s Europskom komisijom', rekao je za 'Dnevnik' Andrea Maresi, glasnogovornik ministarstva prometa. 

Maresi je izvijestio o sastanku, što su ga u utorak u Bruxellesu, održali slovenska međuresorska skupina koja priprema novu uredbu o vinjetama, te stručnjaci iz kabineta europskog povjerenika za promet Antonija Tajanija.  

Međuresorska skupina treba, po nalogu slovenske vlade, do kraja siječnja sastaviti nov prijedlog o vinjetama čime bi se izbjegao postupak Europske komisije protiv Slovenije.  

Postupak je pokrenut zbog ocjene Bruxellesa da slovenski sustav naplate cestarina diskriminira strane vozače u tranzitu, jer u Sloveniji ne postoje vinjete za kraća vremenska razdoblja, kakve ima Austrija. Problem koji još treba riješiti, jest cijena budućih kraćih vinjeta.

Tajani je početkom tjedna za tršćanski dnevnik 'Il Piccolo' izjavio da slovenske vinjete za turiste u tranzitu za deset dana ne bi smjele stajati više od 5 eura, jer bi samo tako bile razmjerne cijeni od 55 eura za cjelogodišnju vinjetu koju kupuju slovenski vozači koji se cestama koriste cijele godine. 

No državna agencija DARS, koja upravlja slovenskim autocestama, tvrdi da bi i cijena od 15 eura za desetodnevnu vinjetu vrlo poremetila njihovo poslovanje jer bi, u tom slučaju, prihodi od cestarine u ovoj godini bili manji za 20 posto.  

Bruxelles zahtijeva da se Slovenija drži europske direktive o vinjetama, a Ljubljana inzistira da se ta uredba treba odnositi samo na tranzitni promet za teška teretna vozila, ne i na osobne automobile, piše 'Dnevnik'.  

Zbog uvođenja kraćih vinjeta za strance, cijena godišnjih vinjeta od 55, te polugodišnjih od 35 eura, morat će se udvostručiti.  

To će pak izazvati nezadovoljstvo slovenskih vozača koji su najviše profitirali uvođenjem paušalnog plaćanja cestarine putem vinjeta sredinom prošle godine. Prije toga, slovenski vozači cestarinu su plaćali po prijeđenim kilometrima. 

Hina