naslovnica imo edc info o portalu kontakt naslovnica o europskoj uniji institucije eu agencije eu-a pravo eu publikacije i dokumenti baze podataka eu hrvatska i eu
Naslovnica > EU u fokusu
Europska unije preplavljena neprodanim automobilima

Suočen s manjkom skladišnog prostora, japanski proizvođač automobila Toyota unajmljuje brod u švedskoj luci Malmo kako bi na njega smjestio tisuće neprodanih automobila koje tržište Europske unije trenutno očito ne može progutati. 

'To je hitna mjera koju moramo poduzeti zbog pitanja vezanih uz skladišni prostor', rekla je glasnogovornica Toyote Anne Gaublomme. 'Naš logistički centar u Malmou dostigao je maksimalni kapacitet budući da se prodaja u regiji u posljednje vrijeme smanjila', rekla je. 

Odluka da se 2.500 automobila stavi na brod donesena je prošli mjesec kada je prostor u luci Malmo dostigao granicu od 12.000 automobila. 

'Želimo da ovo bude što je više moguće privremena mjera budući da mi neprekidno usklađujemo našu razinu proizvodnje', rekla je Gaublomme. 

Prodaja automobila doživjela je posljednjih mjeseci velik pad u Europskoj uniji budući da zabrinuti potrošači odgađaju bilo kakve veće troškove. 

Nove brojke koje je u utorak objavio europski statistički ured Eurostat pokazale su da su nove industrijske narudžbe u euro zoni u prosincu 2008. smanjene za 5,2 posto u odnosu prema mjesec prije, a u cijeloj Europskoj uniji njihov je pad iznosio 6,4 posto. 

Toyota trenutno ima automobilska proizvodne pogone u Francuskoj, Velikoj Britaniji, Češkoj, Rusiji i Turskoj. 

Iako je Toyotina ideja dosad jedina takve vrste, i drugi proizvođači moraju pribjeći neobičnim lokacijama za neprodane automobile pa se tako Chrysler trenutno koristi Downsview vojnom bazom u Ontariju. 

Dok je veći dio automobilskog sektora prisiljen poduzimati ekstremne akcije, drugi dio u određenim zemljama ima više posla nego prije. 

Austrija, Francuska, Njemačka i Španjolska uvele su prigodne programe kako bi povećale smanjenu prodaju novih modela. 

Njemački program nudi 2.500 eura potrošačima koji se odluče riješiti automobila starog najmanje devet godina i kupiti novi model. 

Međutim, u Španjolskoj se navodno bez obzira na slične programe prodaja nije poboljšala. 

Češko predsjedništvo Europske unije pozvalo je Europsku komisiju da izradi smjernice, u strahu da bi jednostrani potezi zemalja mogli narušiti pravila jedinstvenog tržišta.

Dosad Komisija nije izašla s takvim planovima jer smatra da bi se tim pitanjem trebalo baviti na nacionalnoj razini. 

 

Više o tome: 

  • Europska komisija: Background on the situation in the European car industry
  • Europska komisija: EU support to fight the crisis in the automotive sector
  • EUobserver: EU overflowing with unsold cars
  • EUobserver: Brussels blames car makers for auto industry crisis