naslovnica imo edc info o portalu kontakt naslovnica o europskoj uniji institucije eu agencije eu-a pravo eu publikacije i dokumenti baze podataka eu hrvatska i eu
Naslovnica > EU u fokusu
Ministri EU-a zabrinuti za učiteljsku profesiju

Europski ministri obrazovanja, okupljeni na neformalnom sastanku u Göteborgu u srijedu 23. i četvrtak 24. rujna, razgovarali su o tome kako poboljšati položaj učitelja i učiniti njihovu profesiju privlačnijom za nadarene studente. 

'Mi u Europi suočeni smo s velikim problemima kada je riječ o našim školskim sustavima. Rezultati već dugo padaju i škole se moraju poboljšati', rekao je švedski ministar obrazovanja Jan Björklund, otvarajući sastanak. 

Obrazovne politike spadaju u nadležnost nacionalnih vlada, no švedsko predsjedništvo EU-a nada se razmjeni ideja i zajedničkom pronalasku rješenja', rekao je. 

Björklund je povukao paralelu sa situacijom prije 20 do 30 godina, kada su učitelji bili jednako cijenjeni kao odvjetnici ili liječnici. 'Situacija je danas posve drukčija. Vrlo malo najboljih studenata odluči postati učitelj', rekao je. 

U Europi radi šest milijuna učitelja, no oni su često nedovoljno kvalificirani i potplaćeni, a troje od četvero ne dobiva povratnu informaciju o svojem radu, otkriva studija OECD-a objavljena ranije ove godine. 

Po statistikama OECD-a, rezultati devetogodišnjeg ili desetogodišnjeg učenika koji ima dobrog učitelja bolji su za 50 do 90 posto, a ako nema, slabiji za 35 posto. 

Najveći izazov za Europu, istaknuo je dosadašnji europski povjerenik za obrazovanje Jan Figel, jest to što su mnogi učitelji u dobi od 40 do 50 godina i zbog toga manje skloni stjecanju novih vještina potrebnih da bi pripremili djecu za svijet koji se brzo mijenja. 

 

Više o tome:

  • Švedsko EU predsjedništvo: Teaching objectives set out at ministerial meeting
  • EUobserver: EU ministers concerned about teaching profession