naslovnica imo edc info o portalu kontakt naslovnica o europskoj uniji institucije eu agencije eu-a pravo eu publikacije i dokumenti baze podataka eu hrvatska i eu
Naslovnica > EU u fokusu
Google ne krši europske propise o zaštiti trgovačkih marki

Internetski div Google ne krši zakone Europske unije time što kompanijama omogućuje kupovinu ključnih riječi za pretraživanje interneta koje su ujedno trgovačka marka drugih kompanija, presuda je Europskog suda pravde u Luksemburgu.

Kompanije koje rezerviraju takve ključne riječi ne smiju se ipak njima služiti u oglašavanju osim ako je riječ o proizvodima vlasnika te trgovačke marke, odlučio je taj sud u sporu kojeg je protiv Googlea pokrenuo francuski modni div Louis Vuitton.

'Ako se trgovinska marka koristi kao ključna riječ za pretraživanje, njezin vlasnik ne može u odnosu prema tvrtkama kao što je Google inzistirati na ekskluzivnom pravu njegove upotrebe na temelju vlasništva', stoji u priopćenju toga suda.

'Međutim, on se na to pravo može pozvati ako oglašivači s Googleom dogovore prikaz oglasa pomoću ključne riječi temeljene na njegovoj trgovinskoj marki, pa prosječni korisnik interneta nije u stanju dokučiti tko je te proizvode proizveo', ističe nadalje ECJ u svojoj odluci.

Googleova usluga 'AdWords' dopušta kompanijama kupovinu ključnih riječi za pretraživanje interneta, koje potom posjetitelje vode do oglasa.

Vuitton je slučaj protiv Googlea pokrenuo nakon što je uočio da je njegovu trgovačku marku 'Vuitton' na AdWords-u registrirala druga kompanija kako bi navodila korisnike na stranice na kojima se oglašavaju krivotvoreni Vuittonovi proizvodi.

Ta i niz drugih francuskih kompanija u sličnom položaju pokrenule su protiv Googlea tužbe pred francuskim sudovima zbog kršenja prava koja proizlaze iz zaštićenih trgovačkih marki. Francuski su sudovi slučajeve potom proslijedili Europskom sudu pravde na odlučivanje.

ECJ je utvrdio da, iako omogućuje drugim tvrtkama registraciju tuđih trgovačkih marki kao ključnih riječi za pretraživanje, sam Google ne poseže za tuđim markama kako bi pospješio prodaju svojih usluga.

Tako Google upotrebom naziva trgovačke marke 'Vuitton' ne sugerira da rezultati pretraživanja sadrže isključivo proizvode tog francuskog dizajnera.

Međutim, tvrtka koja je registrirala tu trgovačku marku kao svoju ključnu riječ koristila ju je kako bi pospješila prodaju vlastitih krivotvorenih proizvoda.

To znači, ističe ECJ, da bi vlasnik trgovačke marke, ako smatra da je njezina upotreba u funkciji ključne riječi naštetila njegovom poslovanju, trebao u prvoj instanci tužiti tvrtku koja ju je registrirala, umjesto da sudski goni Google.

ECJ pritom prepušta francuskim sudovima odluku o tome je li proizvođač krivotvorene Vuittonove robe naštetio poslovanju te kompanije protuzakonitim iskorištavanjem njezine trgovačke marke. Također bi trebali utvrditi je li Google imao ikakvu kontrolu nad sadržajem oglasa.(Hina)

 

Više o tome:

EUbusiness: Top EU court backs Google in Louis Vuitton case