naslovnica imo edc info o portalu kontakt naslovnica o europskoj uniji institucije eu agencije eu-a pravo eu publikacije i dokumenti baze podataka eu hrvatska i eu
Naslovnica > EU u fokusu
Britanski potrošači u najboljem položaju u EU-u

Potrošači su se prošle godine osjećali najbolje zaštićenima u Velikoj Britaniji dok su najviše prigovora na svoj položaj imali oni u Bugarskoj, pokazalo je najnovije proljetno izvješće Europske komisije.  

Izvješće se temelji na anketi u kojoj su potrošači u članicama Europske unije ocjenjivali svoj položaj na temelju povjerenja u vlasti, nevladine organizacije i maloprodajne tvrtke, te na temelju ocjene efikasnog rješavanja sporova. 

Komisija objavljuje izvješće dva puta godišnje, u proljeće i u jesen. Prosječna vrijednost odgovarajućeg indeksa za Europsku uniju porasla je tako u 2010. na 61 bod, sa 55 bodova u 2009. 

Među članicama Europske unije najbolje su svoj položaj ocijenili potrošači u Velikoj Britaniji. Na drugom je mjestu Irska, na trećem Luksemburg, na četvrtom Austrija a na petom Finska. 

Najlošije su svoj položaj ocijenili potrošači u Bugarskoj. Na predzadnjem je mjestu Rumunjska, a ispred nje Grčka. 

Istraživanje je pokazalo i sve dublji jaz između internetske kupovine u matičnoj zemlji i u ostalim članicama Europske unije. 

Tako je 36 posto potrošača EU-a prošle godine kupovalo putem interneta od domaćih prodavača, u odnosu na 34 posto u 2009. 

Prekogranična internetska trgovina bilježi pak sporiji rast, i to usprkos značajnom potencijalu u pogledu ušteda i mogućnosti izbora. Tako je prošle godine samo devet posto potrošača u Europskoj uniji kupovalo putem interneta u drugim članicama Europske unije, u odnosu na osam posto u 2009. 

Kao glavni razlog opreza navode strah od prijevara, nepoznavanje procedure u slučaju problema i očekivanje problema u isporuci. 

U Komisiji pritom napominju da su takve bojazni daleko manje prisutne kod potrošača koji su zaista kupovali putem interneta u drugim članicama Europske unije. 

Značajna je prepreka za prekograničnu internetsku trgovinu i manji broj maloprodajnih tvrtki koje su spremne prodavati svoje proizvode izvan granica matične zemlje. 

Tako je u prošloj godini njihov udio kliznuo na 22 posto, s 25 posto u 2009., pokazalo je izvješće Europske komisije. 

Pritom je čak 56 posto tvrtki navelo da više od 10 posto internetske prodaje generiraju upravo u drugim članicama Europske unije.(Hina)

 

Više o tome:

Europska komisija: Consumer policy: Scoreboard shows recovery in consumer conditions, finds cross-border shopping trusted more once tried