naslovnica imo edc info o portalu kontakt naslovnica o europskoj uniji institucije eu agencije eu-a pravo eu publikacije i dokumenti baze podataka eu hrvatska i eu
Naslovnica > EU u fokusu
Pack o razlozima ranog prekida školovanja u EU-u

Predsjednica Odbora za kulturu i obrazovanje Europskog parlamenta Doris Pack smatra da je loša pripremljenost učitelja jedan od razloga ranog prekida školovanja u Europskoj uniji.  

'Moramo se tim problemom baviti na samom početku. Ako dijete ne dobije primjereno obrazovanje, ostavljamo ga bez posla, vještina i želje da postane netko u društvu. Moramo više pozornosti posvetiti osposobljavanju učitelja. Oni na svako dijete moraju gledati s poštovanjem koje zaslužuje. Također nam treba više učitelja i manji broj đaka u razredu', ističe Pack. 

'Nisam sigurna da su u svim školama sposobni otkriti koje su slabosti njihovih đaka. Ja sam bila i učiteljica i mislim da će djeca biti manje motivirana za školu ako učitelji ne posvećuju pozornost prema vrlo različitim sposobnostima učenika', rekla je Doris Pack. 

Svoju tvrdnju Pack ilustrira primjerom disleksične djece. 'Ta djeca ne znaju dobro pisati, ali to nije pitanje inteligencije, nego je potrebno otkriti za što imaju talenta, a učitelji trebaju to iskoristiti. Ako nitko ne kaže djetetu 'vidim da dobro crtaš' ono neće nikada dobiti potrebni poticaj da izgradi povjerenje u sebe', rekla je njemačka zastupnica Europskog parlamenta. 

Prosječno 15 posto djece u Europskoj uniji ili njih oko šest milijuna svake godine prerano napušta školu, a Unija taj postotak namjerava smanjiti na 10 posto do 2020. godine. Europska komisija kao osobu koja je 'rano napustila školu' definira svakoga u dobi između 18 i 24 godine tko je prekinuo školovanje kada je imao nižu srednju školu ili manje od toga. Kao drugi razlog za tu pojavu Doris Pack navodi obiteljsko podrijetlo. 

'Neka djeca nemaju prigodu da se dobro obrazuju zbog svoga obiteljskog podrijetla; nemaju nikoga da im kaže da moraju ići u školu. Na to utječe nekoliko čimbenika, neki roditelji su dugo nezaposleni ili imaju drugih problema. Ako djeca nemaju nikoga da se o njima brine, brzo će izgubiti motivaciju za školu', navodi Pack.(Hina)

 

Više o tome:

Europski parlament: Doris Pack MEP: "teachers need more training to reduce early school leaving"