naslovnica imo edc info o portalu kontakt naslovnica o europskoj uniji institucije eu agencije eu-a pravo eu publikacije i dokumenti baze podataka eu hrvatska i eu
Naslovnica > EU u fokusu
Komisija usvojila Bijelu knjigu o europskoj komunikacijskoj politici

Europska komisija usvojila je 1. veljače dugo očekivanu Bijelu knjigu o europskoj komunikacijskoj politici. Glavni je cilj Bijele knjige potaknuti partnersko djelovanje svih ključnih aktera (institucija i tijela EU, država članica, regionalnih i lokalnih vlasti, političkih stranaka, medija i organizacija civilnog društva) u svrhu jačanja 'europske demokratske infrastrukture' i stvaranja 'europskog javnog prostora'. 

Prema riječima povjerenice Europske komisije za institucionalne odnose i komunikacijsku strategiju, Margot Walstrom, Bijela knjiga predlaže pet ključnih područja djelovanja: i.) definiranje zajedničkih načela za komunikaciju o europskim pitanjima, ii.) osnaživanje odnosno bolja informiranost i osviještenost građana, iii.) rad s medijima i novim tehnologijama, iv.) razumijevanje javnog mnijenja i v.) zajednički angažman ključnih aktera.

Bijela knjiga o europskoj komunikacijskoj politici nadovezuje se na već ranije pokrenute inicijative Europske komisije, ponajprije na dokument nazvan Plan D – Demokracija, Dijalog, Debata objavljen u listopadu 2005, te na Akcijski plan za komuniciranje Europe iz srpnja 2005.

Usvajanjem Bijele knjige započelo je široko savjetovanje o temeljnim načelima na kojima će se temeljiti Europska komunikacijska politika, a s ciljem približavanja vrijednosti projekta europske integracije građanima. Prva javna rasprava o novoj Komunikacijskoj strategiji održat će se 1. veljače u sklopu konferencije koju organiziraju European Citizens Action Service (ECAS), EurActiv, Friends of Europe i http://www.brusselsreporter.org/, a čiji je program dostupan ovdje.

Zanimljivo je napomenuti da je renomirani web portal EurActiv neposredno uoči službenog usvajanja Bijele knjige predstavio i svoju tzv. Žutu knjigu o komuniciranju EU u kojoj iznosi niz prijedloga za poboljšanje komunikacijske strategije EU.

Proces savjetovanja će trajati šest mjeseci nakon čega će Komisija sažeti sve pristigle odgovore i komentare te izvući zaključke s ciljem predlaganja konkretnih aktivnosti za svako od ključnih područja. Svi zainteresirani mogu svoj komentar i doprinos savjetovanju o Bijeloj knjizi poslati putem posebno osmišljene višejezične internet stranice: 

  • http://europa.eu.int/comm/communication_white_paper/index_en.htm