naslovnica imo edc info o portalu kontakt naslovnica o europskoj uniji institucije eu agencije eu-a pravo eu publikacije i dokumenti baze podataka eu hrvatska i eu
Naslovnica > Hrvatska i EU > HR-EU: aktualno
Za korištenje pogodnosti članstva u EU ključna priprema

Iskustva malih i srednjih poduzetnika iz zemalja zadnjeg proširenja EU-a pokazuju da su uz dobru pripremu ostvarili niz koristi od ulaska u EU, rečeno je na konferenciji 'Iskustva malih i srednjih poduzetnika nakon ulaska u EU' koju su, u sklopu Europskog tjedna malog i srednjeg poduzetništva, organizirali Europska poduzetnička mreža i Hrvatska gospodarska komora.  

Koristi hrvatskih poduzetnika ovisit će također o stupnju njihove pripremljenosti koja prvenstveno ovisi o poznavanju europskih propisa i mogućnosti korištenja sredstava iz fondova EU-a, rekao je savjetnik direktora za poduzetništvo i politiku malog i srednjeg poduzetništva u Općoj upravi za poduzetništvo i industriju Europske komisije Christian Weinberger. 

Na nekoliko primjera on je pokazao kako su poduzetnici iz zemalja zadnjeg kruga proširenja ostvarili niz pogodnosti. U Poljskoj je eksponencijalno povećan pristup financiranju nalog i srednjeg poduzetništva kroz strukturne fondove. U Sloveniji je zahvaljujući suradnji tamošnjih institucija i Europske komisije moguće otvoriti tvrtku za jedan dan i to bez troškova, a u Bugarskoj su postignuti znatni uspjesi u mikrokreditiranju. 

Paolo Berizzi iz Delegacije Europske unije u Hrvatskoj upozorava da je 21 mjesec od planiranog ulaska Hrvatske u EU relativno kratko razdoblje koje treba biti iskorišteno za konkretne pripreme. 

Za hrvatske male poduzetnike jedinstveno tržište je golema prilika koja može, ali i ne mora biti iskorištena, što ovisi o njima samima, poručio je Berizzi. 

Na konferenciji o iskustvima poduzetnika nakon ulaska u EU izlagao je i gospodarski savjetnik u veleposlanstvu Češke u Zagrebu Tomaš Kuchta koji je naglasio da se većina strahova iz predpristupnog razdoblja pokazala neosnovanim. U Češkoj, kaže Kuchta, nakon ulaska nisu povećane cijene, izvoz je rastao po visokim stopama, a uvozni proizvodi nisu istisnuli češke s polica dućana. 

Konferencija 'Iskustva malih i srednjih poduzeća nakon ulaska u EU' središnje je događanje u Hrvatskoj u sklopu Europskog tjedna malog i srednjeg poduzetništva 2011. (European SME Week 2011) koji se održava od 3. do 9. listopada 2011. 

Europski tjedan malog i srednjeg poduzetništva je europska komunikacijska kampanja koja se održava u 37 država sudionica Okvirnog Programa za konkurentnost i inovacije (Competitiveness and Innovation Framework Programme).  

Hina